2015-03-12

Debreceni Egyetem Természetföldrajzi és Geoinformatikai Tanszék meghívása a prágai ESA Kerekasztalra

Dr.Szabó Szilárd, DE TGT
A Debreceni Egyetem Természetföldrajzi és Geoinformatikai Tanszéke abban a megtiszteltetésben részesült, hogy meghívást kapott az Európai Űrügynökség (ESA) és a cseh Közlekedési Minisztérium által szervezett Fenntartható Fejlődés az Űrszektorban (ESA Roundtable - Sustainable Development in the Space Sector) c. kerekasztalra, Prágába, melyen Szabó Szilárd és Szabó Gergely vett részt március 9-10-én. A rendezvény célja az volt, hogy távérzékelés lehetőségeit bemutassa a kormányzati és piaci szereplőknek, elsősorban a fenntarthatóság témakörében. Előadásuk egy LiDAR technológiával pontfelhőből és drónnal készített felvételekből fotogrammetriai úton előállított tetőkatasztert mutatta be, mint a napelemek potenciális elhelyezési felületét a közönség élénk érdeklődése mellett.
Erről a linkről letölthető a Debreceni Egyetem Földtudományi Intézet és a gyöngyösi Károly Róbert Főiskola szakértőinek előadása:
https://www.dropbox.com/s/zjcfqmgyimgis6p/szszabo_esa2.pptx?dl=0

Az ESA meghívásra azt követően került sor, hogy a HUNAGI felhívására tagszervezetünk, a DE TGT tanszékvezetője Dr. Szabó Szilárd sikeres előadást tartott az adott témában a debreceni EURISY konferencián 2014 december 11-én.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése